söndag 1 juni 2008

Graviditetspingla

Denna vecka har jag inte alls mått bra, först nu i helgen som jag mått lite bättre. Jag har varit sängliggandes i flera dagar med illamående, kräkningar och trötthet, så jag har alltså inte kunnat jobba heller. Men som sagt så mår jag lite bättre nu och hoppas jag får må så framöver också.
Jag har fått en jättefin gåva av min kära lillasyster. Nämligen en graviditetspingla. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när man rör på sig. Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det. Jag blev jätteglad av det fina smycket och det åker på vecka 20. Innan dess kommer jag nog titta på det då och då och pingla lite.

1 kommentar:

Radhusdrömmar sa...

Ville bara titta in och säga GRATTIS!!!
Vad roligt.

Behöver du några gravidråd så får du gärna fråga... jag har ju två små killar hemma.

Ha det gott!

Kram Johanna