torsdag 26 juni 2008

I slutet av första trimestern

Ja nu är jag i slutet av vecka 11, går in i vecka 12 imorgon. Illamåendet är inte bättre, trots att jag fått utskrivet lergigan comp. Men nu kan jag åtminstone äta och få behålla maten för det mesta. Jag har fått en fruktansvärd hormonell akne. Känner mig som en pubertal fjortis och vill inte visa mig ute. Jag har fått skinoren utskrivet, hoppas det hjälper. Hoppas att det är övergående iallafall, så jag inte behöver ha en sån här hy under hela graviditeten. Det är ju faktiskt väldigt påfrestande rent psykiskt. Inte är det pga choklad iallafall, mår illa bara jag tänker på choklad. Här är det saltlakrits som gäller. McFeast och jordgubbsmilkshake är jag också sugen på väldigt ofta. Ska bli skönt att passera vecka 12, då risken för missfall är minskad. (Fostret på bilden är från ett 3d-ultraljud taget i vecka 11. Obs! Inte mitt)


Inga kommentarer: