onsdag 14 maj 2008

Törstig!


Förkylningen blir inte bättre fast jag stoppat i mig en massa vitaminer och druckit te med honung i. Det river i halsen och jag hostar, så jag får stanna hemma från jobb idag också. Den senaste veckan har jag varit så törstig hela tiden och det är jucie jag vill ha eller nån fläderdryck. Jag har läst att man kan bli extra törstig under graviditeten, men så blir jag lite orolig också, för man kan ju drabbas av graviditetsdiabetes. Jag måste ringa till barnmorskan snart och boka en tid för ett första möte, det är nog en del väntetider nu. Jag är ju bara i vecka fem, men första besöket ska man göra runt vecka 8, så ringer jag snart så kanske jag får tid tills då. Jag har lite smått börjat förstå att jag faktiskt har något som växer i magen nu, det är två dagar sen jag visade positivt på grav-testet. I helgen ska jag och sambon berätta för mina föräldrar, ska bli så kul att se deras reaktioner, för jag vet att de kommer bli glada.

1 kommentar:

vinklar o vrår sa...

Hoppas att du snart blir av med förkylningen!
Och ett Stort, Stort Grattis till kotten i magen. Såå spännande!

Tack för din snälla kommentar hos mig!
Maria